середу, 29 червня 2011 р.

На що живе вчитель

Учитель - професія благородна. Чим тільки не пожертвуєш заради улюблених учнів!! І часом, і силами, і здоров'ям ... І хто, як не вчитель, нам скаже: «Не хлібом єдиним живе людина». Тільки от про цей самий хліб насущний і доводиться думати.
Спробуємо підрахувати, скільки отримує викладач школи в грошовому еквіваленті за всі свої зусилля і самовіддачу.

Як відомо, тарифна ставка 1 розряду становить 73 000. Вчителі ставляться приблизно до 12-16 розряду. Таким чином, мінімальна ставка для вчителя становить 252 262 білоруських рубля (інформація надана бухгалтерією однієї зі шкіл Білорусі). Ця цифра змінюється досить часто, однак незначно.

Далі розрахунки ускладнюються. Вчителям присвоюється певна категорія. Молоді фахівці приходять на роботу взагалі без категорії, років через 5 вони мають право подавати на другий категорію (а для цього потрібно зібрати купу документів, давати відкриті уроки, загалом - мати заслуги перед вітчизною). Передихнувши після паперової тяганини ще рочків 5, вчителі набираються мужності і подають на перше категорію. «І повториться все, як у давнину ...». Для тих, у кого після цього вистачає сил і завзяття, існує ще й вища категорія.

Потім до уваги приймається термін служби вчителя: від 0 до 5 років, від 5 до 10, від 10 до 15 і понад 15.

Звідси видно, що мінімальна зарплата молодого вчителя (без стажу, без категорії) при середньому навантаженні невелика - близько 250 000. «Досвідчений» педагог, який віддав школі більше 15 років життя, претендує на суму 327 941 Б.Р.

За вищу категорію можна отримати доплату в 54 100 Б.Р. Разом десь 382 000.

Тепер трохи про ставку. Середнє навантаження вчителя (а це ставка і є) становить 18 годин. Щоб порахувати, наскільки високо цінуватися 1 годину роботи (1 урок), розділимо 327 941 на 72 години (18 годин * 4 тижні). Разом отримуємо, що за кожну годину вчитель (працює більше 15 років) має 4555 Б.Р. Молодий педагог за годину може заробити 3504 Б.Р.

До тих годинах, які вчитель відпрацьовує в класі, додаються так звані години «за перевірку зошитів». Ці цифри варіюється. Візьмемо, приміром, 1,33 години. Крім того, є шанс отримати ще 4 години на тиждень за класне керівництво. Разом при вдалому збігу обставин набігає в сумі годин 25. Рахуємо: 25 * 4 * 3 504 = 350 400 Б.Р. на місяць для молодого фахівця і аналогічним чином 455500 для досвідченого.

Є шанси підвищити заробітну плату за рахунок преміального фонду, який виділяється державою і становить 20% від планового фонду заробітної плати. Преміальні розподіляються школою і видаються «відзначилися»: за підготовку учнів до олімпіад, за участь у конкурсах та інші досягнення. Однак преміальні можна заробити, а можна і ні.

Існує ще надбавка за складність роботи, яка досягає 50% від окладу. Наприклад, іноді доводиться працювати в декількох класах одночасно (у сільських школах в одній аудиторії часто сидять, скажімо, другий і третій клас), іноді доводиться мати справу з інтегрованими класами і т.д.
Крім того, в спеціальних школах (для слабочуючих, для дітей з вадами мови) існує надбавка «за шкідливість». Наприклад, у школі для дітей з проблемами дефектологічних дана надбавка становить 63% відсотка від окладу.

А тепер підіб'ємо підсумок:
Молодий фахівець без стажу роботи, без категорії, з нормованою ставкою насилу може розраховувати на 400 000 Б.Р., в кращому випадку, набравши побільше годин, взявши класне керівництво, він може отримати 450 000.

Зарплата викладача, відпахав на школу більше 15 років, не дотягує і до 700 000 Б.Р.

Директорський оклад становить 420 000, оклад зауч - 390 000. Годинник, який вони ведуть, оплачуються окремо. А бути директором школи - це значить ночувати там, чергувати у свята (і навіть на Новий рік), відповідати за все і вся.

У кращому становищі перебувають вчителя м.Мінська. Вони отримують так звані «павловські» - 3 базові величини - від міськвиконкому. Нагадаємо, що базова величина зараз становить 35 000 (35000 * 3 = 105000). Класним керівникам накидають ще одну базову величину.

Ми вимагаємо від учителів самовіддачі, нескінченної уваги, турботи про наших дорогих діточок, скаржимося на якість освіти, лаємо недбайливих вчителів за кожен недогляд, за кожен промах дитини, звинувачуємо його в некомпетентності після кожного провального тесту. Але ж у вчителів є своя сім'я, яку потрібно годувати, про яку треба піклуватися. А що ми можемо запропонувати вчителю? Ні вдячності, ні грошей.

Немає коментарів:

Дописати коментар